Pomoc Hekko.pl

Centrum pomocy

szukaj

Wybierz temat lub wpisz, czego szukasz...

Poczta - email » Konfiguracja Spamassassina

Konfiguracja Spamassassina


Aby ograniczyć ilość otrzymywanego spamu, możemy ustawić Spamassassin. W panelu DirectAdmin w części "Zarządzanie skrzynkami email", wybieramy opcję "Konfiguracja Spamassassina".

Jego zadaniem jest analiza wiadomości otrzymywanych na skrzynki pocztowe i przydzielenie wyniku. Im więcej punktów otrzyma wiadomość, tym większe prawdopodobieństwo, że jest ona wiadomością spamową. Na punktację wpływają takie rzeczy jak odnośniki w treści, temat wiadomości, załączniku o konkretnych nazwach oraz rozszerzeniach, adres e-mail z jakiego wiadomość przychodzi itp. Informacja o wyniku jest umieszczana w nagłówku dodawanym do wiadomości.

1. Włączamy Spamassassin, gdy jest wyłączony:

2. Wybieramy czynność jaką ma podjąć Spamassasin gdy wykryje spam. Opcja "Przenieś do folderu spam poszczególnych użytkowników" przenosi wiadomość do katalogu spam danego konta e-mail.

3. Definiujemy czułość filtra antyspamowego. Niska wartość punktowa (5.0) skuteczniej blokuje spam, ale może też błędnie oznaczyć niektóre wiadomości. Większa wartość punktowa (10.0) oznacza mniejszą czułość i możliwe, że przepuści więcej spamu:
4. Możemy usuwać wysoko punktowane wiadomości i zmienić temat wiadomości:

5. Możemy dodać adresy mailowe do czarnej oraz białej listy, a także wybrać sposób dostarczania wiadomości z rozpoznanym spamem:

Czy ten artykuł był pomocny? TAK NIE
Dziękujemy za opinię.
H88 S.A. z siedzibą w Poznaniu, Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000612359, REGON 364261632, NIP 7822622168, kapitał zakładowy 200.000,00 zł w pełni wpłacony.
Jesteśmy częścią R22 S.A.